English, Lifestyle, Talks

🍁 Autumn 🍂

Here we go.

Autumn is finally starting. As I said before this year I’m going to make some changes to my blog. First of all, I’m going to post in English – as you can see – we live in a big world and you know English is the international language, it’s like a passepartout! Obviously I will post in Italian as well, it is my mother language and I live in Italy.

Second, I let you get into my everyday life, just a little. I am an architect who works in my own architectural firm, principally focused on residential buildings.

Designing is part of my everyday life, that’s the reason why I chose “Creative Aptitude” as name for my blog. Creativity is an aptitude and a way of life.

I am creative in every single thing that I do, I love photography – I am a self thought photographer – I love painting, drawing and sketching. I also love cooking and crafting!

So I am not going to talk only about architecture and interior design, which was my original intent.

This is my place, you are welcome, I hope you enjoy your stay.

-*-

Eccoci quì.

L’autunno è finalmente iniziato. Come ho già detto in precedenza sto per apportare alcuni cambiamenti al mio blog. Prima di tutto, posterò in inglese – come potete vedere – viviamo in un grande mondo a si sa l’inglese è la lingua internazionale, è come un passepartout! Ovviamente posterò anche in italiano, è la mia lingua madre e vivo in Italia.

Secondo, vi farò entrare nel mio quotidiano, solo un po’. Sono un architetto che lavora nel proprio studio d’architettura, principalmente focalizzato sugli edifici residenziali.

Progettare è parte del mio quotidiano, è il motivo per cui ho scelto “Creative Aptitude”- Attitudine Creativa – come nome del mio blog. La creatività è un’attitudine e un modo di vivere.

Sono creativa in ogni singola cosa che faccio, amo la fotografia – sono una fotografa autodidatta – amo dipingere, disegnare e schizzare. Amo anche cucinare e creare!

Quindi non parlerò solo di architettura ed arredamento d’interni, che rea il mio intento originale.

Questo è il mio spazio, siete i benvenuti, vi auguro un piacevole soggiorno.